Kontakt

Forskellig træning med din motionscykel

Få en ny motionscykel
Træning

Fedme, forhøjet kolesterol og andre sundhedsproblemer er en del af manges dagligdag takket være en travl livsstil, usund mad, og en hektisk tidsplan. Sundhedseksperter har udarbejdet forskellige kostplaner og øvelser for, at hjælpe folk med, at klare deres hektiske livsstil.

Det er rigtigt, at yoga, styrketræning og andre træningsformer er blevet en del af de flestes dagligdag for, at øge folks sundhed, men hvis du ikke har nok tid til, at træne dagligt i et motionscenter kan en daglig tur på en motionscykel derhjemme også hjælpe.

Det er konstateret, at ved træning på en motionscykel vil en persons hjertebanken stige med ca. 65 til 70 procent. Det er basis for, at du kan få en rigtig effektiv træning derhjemme, og derfor ikke behøver, at bruge tid på at tage i fitnesscenter. For at få mest muligt ud, af din træning derhjemme er her nogle ting du bør vide om forskellige måder du kan træne på din motionscykel på.

Her vil vi vende nogle forskellige former for træning på en motionscykel og deres fordele.

Få en ny motionscykel

Grundlæggende træning

Hvis du er nybegynder, og du lige er startet ud med træning, så er det den grundlæggende type træning den bedste træning for dig. Alt hvad der kræves er, at du blot følger en bestemt rutine i din hverdag. Hvis du ikke er i stand til, at træne regelmæssigt, skal du træne minimum tre dage om ugen. Først varmer du op i 10 til 15 minutter og derefter kører du på cyklen i ca. 15 til 20 minutter. I mellemtiden måler du din hjerterytme og lad den nå 65%. Når den når dette niveau stopper du din træning og slapper af et par minutter for derefter, at gentage processen.

Kredsløbstræning

Hvis du har trænet på en motionscykel i nogen tid nu og har brug for, at tabe dig hurtigere, så kan du prøve denne form for træning. Træn på cyklen i omkring 30 til 40 minutter, indtil du når 70% på din hjerterytme. Det vil hjælpe dig med, at forbrænde kalorier hurtigt og ovenstående træningssession vil forbrænde omkring 300 kalorier. Hvis du gør dette regelmæssigt vil du opleve, at du taber dig hurtigt.

Intens træning

Også kendt som intervaltræning. Før du starter med denne type træning skal du sikre dig, at du har varmet godt op, og først derefter kan du begynde, at træne på cyklen. Her skal du træne høj intensitetstræning der øger din puls. Når du er færdig med første session, skal du hvile din krop og lade den køle lidt ned, for derefter at tage en session til. Sådan bliver du ved. Dette er den ultimative workout.

Træning på motionscykel
Træning
Is Exercise Bike Useful In Burning Calories?

People try out different things when it comes to losing weight. Some go on crash diet system while others try out various medications. While some of them are quite useful, it may affect your health too. Thus, in order to lose weight the best option is try some healthier option. …

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk